2,5 week Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van richard Zwetsloot - WaarBenJij.nu 2,5 week Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van richard Zwetsloot - WaarBenJij.nu

2,5 week Australië

Blijf op de hoogte en volg richard

24 November 2015 | Australië, Cairns

Zo waar zijn we gebleven. Ben inmiddels al weer 2 weken verder, ik was in brisbane en had daar vandaan smorgens om 7 uur mijn vlucht naar cairns van 2 uurtjes. Eenmaal aangekomen in cairns de shuttle bus gepakt naar mijn hostel waar ik 4 nachten zou blijven. Had een paar gezellige duitse kamergenoten en ben met hun me eerste dag opgetrokken zijn naar de lagoon geweest, dat was een opebaar zwembad in een park bij zee, ook had je daar bbqs die iedereen kon gebruiken. Echt heerlijk. En savonds lekker gegeten en nog een biertje gedronken. Vervolgens niet telaat naar bed want ik moest de volgende dag gaan duiken. Dus optijd me bed uit en richting de haven daar gemeld bij de buik vereniging en toen was het nog 2 uur varen naar the great barrière reef. Tijdens die verplaatsing kregen we een briefing waar we zouden gaan duiken en wat er allemaal te zien was. Me eerste duik was ik norman reef turtle bay. Jammer genoeg geen turtles gezien maar was wel erg mooi. Me volgende duik was op dd zelfde plek alleen gingen we de andere kant op. Toen een paar mooie vissen gezien (lion fish, napoleon fish, barracudas) en me 3e duik was bij saxon reef. Daar niet veel bijzonders gezien. Vervolgens weer terug gegaan en savonds lekker optijd me bed in omdat ik de volgende dag naar the rainforest zou gaan. Dus weer optijd er uit en met de tour bus naar het noorden gereden. Eenmaal aangekomen in the rainforest moesten we door de rook van een speciale plant heen lopen zo dat we geen kwaad mee zouden nemen het regenwoud in. Toen gingen we het rege woud in wat echt heel mooi was en daar kwamen we bij een riviertje waar we lekker even konden afkoelen. Daarna terug maar de tour bus en naar de boot waarmee we krokodillen zouden gaan spotten. Alleen jammer genoeg geen krokodillen gezien. Daarna doorgereden naar een prachtig mooi wit strand waar het regenwoud bij het reef kwam. Daarna nog een mooie tocht gemaakt door het regenwoud en toen was de donderdsg ook alweer bijna voorbij. En op de terugweg een jongen gesproken die al 2 weken in cairns was en die vertelde me dat ik als vrijwilliger bij de duikverening kon gaan werken. Dus eenmaal weer in me hostel het een en ander uit gezocht en ik kan daar werken en dan kreeg ik gratis even drinken en onderdak en mocht ik gratis duiken. Dus de volgende dag naar de duikverening gegaan en toen hebben ze me aangenomen voor 1 dag trip en 5 dagen op de oceanquest. Dat was een groot schip bij het rif die ze als hotel gebruiken. Dus eerst nog 3 dagen lekker in cairns gebleven en lekker bij de lagoon geweest en savonds lekker bbqe met mensen. Tijdens de dagtrip moest ik helpen in de keuken en de afwas en toen heb ik 2 mooien duiken gemaakt. Dit keer 2 White tip reefsharks gezien dus dit was een geslaagde dag. De volgende dag was ik vrij en heb ik weer lekker bij de lagoon gelegen. En savond met een engelsen jongen mee gedaan aan de pub quiz en natuurlijk gewonnen :) dus toen kregen we 4 kanen bier dus we hadden snel meer vrienden gemaakt :p en de volgende dag weer aan het werl maar toen voor 5 dagen. En dat was best hard werken van smorgens 6 tot savond 10. Maar was wel een hele gave ervaring heb totaal 16 duiken gemaakt waarvan 4 nachtduiken. En dat was echt heel gaaf. Heb met me eerste nachtduik 3 white tip reef sharks gezien een guitarshark en 4/5 greysharks een een schildpad. En de werkzaamheden waren helpen in de keuken, afwassen en de kamers klaarmaken voor nieuwe bezoekers. Was al met al een hele gave ervaring. En toen na 5 dagen weer terug weer aan land en toen had ik best wel zeebenen :p . En toen savond nog wat gedronken en gepoold met mensen die ik op de boot heb leren kennen. En de volgende dag weer optijd op omdat ik met de greyhound naar mission beach moest hebben. En daar ben ik nu. Heerlijk rustig hier midden in het regenwoud en kangoeroes in de tuin en 5/10 minuten fietsen naar het strand. En ik lig momenteel lekker in me hangmat in het zonnetje :) dus dit is wat ik de afgelopen dagen heb gedaan. En er zal binnen kort vast wel weer een nieuwe blog van me verschijnen. Groetjes

  • 24 November 2015 - 07:55

    Mam:

    Hey stoere Ries! Wat een leuk verslag, hadden al veel van je gehoord via whats app, maar lees ook nieuwe dingen. Je hebt het goed voor mekaar, winnen met een quizz, gratis bier, ja daar maak je vrienden mee.
    En dan die duiken, zo gaaf voor je. Maar ook lange dagen gemaakt, zeer zeker de moeite waard geweest.
    En dan kangeroes in de tuin, geweldig, weer is wat anders dan een konijn. Blijf genieten Ries, doe voorzichtig, en we kijken uit naar je volgende belevenissen. Liefs mam XXX

  • 24 November 2015 - 10:56

    Tante Sjaan :

    Hoi Ries

    Leuk geschreven hoor,fijn om weer iets van je te horen.
    Ik denk dat ik ook maar naar Australië kom,hier regent het

  • 24 November 2015 - 11:49

    'tante' Annemarie:

    Hey Ries,fijn weer wat van je te horen,we bleven via het thuisfront wel op de hoogte maar zo een uitvoerig verslag is toch wel weer leuk.
    Ik snap het wel hoor,je maakt daar zo veel mee dat je het al druk zat hebt met genieten,want dat is het belangrijkste.
    Lijkt me doodeng,die nachtduik met die haaien om je heen....stoer hoor Ries.
    Ik ben wel jaloers op je hoor,jij daar lekker in je hangmatje,mooi weer,biertje erbij en rondjumpende kangoeroes om je heen.....ik hier in het hollandse regenwoud,koude gure wind, hagel en regen,met mijn hete kruik,en warme chocomel....veel plezier Ries,pas goed op jezelf liefs tante

  • 24 November 2015 - 11:52

    Jeffrey:

    leuk geschreven dat met die haaien was wel cool, veel plezier verder

  • 24 November 2015 - 19:38

    Zussie:

    Wajoooooo 16 duiken en haaien... Wel heel gaaf om van je Bucket list af te vinken. Maar geloof dat ik wat dat betreft niet met je wil ruilen

  • 01 December 2015 - 22:36

    Cor:

    Goed verhaal Richard, je hebt het duidelijk naar je zin en 16 duiken en veel haaien is een prachtig resultaat.
    Groet Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 December 2015

laatste weken Australië

10 December 2015

week 5

24 November 2015

2,5 week Australië

09 November 2015

1e dagen
richard

Actief sinds 03 Nov. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 3211

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: